MULTISENZORIČKI VRT

MULTISENZORIČKI VRT

Uz niz ekoloških akcija koje kontinuirano i redovito provodimo, posebno se ističemo prvim multifunkcionalnim vrtom s terapijskim djelovanjem za srednjoškolce, u Hrvatskoj koji, osim što je naša oaza mira, on je i spomenik suradnje američkih i hrvatskih profesora, studenata, krajobraznih arhitekata, slikara, kipara, naših učenika i odgajatelja koji su svojim trudom i zalaganjem stvorili našu zelenu oazu. U okviru terapijskog vrta, specifično su oblikovani njegovi različiti dijelovi pa tako imamo Refleksološku stazu, Začinski spiralu, Vrt pomirenja, Šumski vrt, Maslinik s nasadima začinskog bilja i druge.

 



Primarna svrha terapijskog vrta je kvalitetno provođenje slobodnog vremena učenika adolescenata koji se nalaze u razvojnom periodu popraćenom brojnim stresnim situacijama u školama te burnim emocionalnim reakcijama koje ih čine ranjivima. U želji da našim učenicima, studentima i zaposlenicima omogućimo što više terapijskih iskustava u prirodi, započeli smo s proširenjem terapijskog vrta kroz oblikovanje Multisenzoričkog vrta.

 

Pri oblikovanju Multisenzoričkog vrta vodimo se znanstvenim pretpostavkama kako je, putem posebno odabranih mirisa, okusa, boja, zvukova i tekstura, odnosno ciljanim oblikovanjem nekog prostora, moguće interaktivno djelovati na svih pet osjetila, čime se omogućuje optimalan psihofizički, kognitivni i emocionalni razvoj osobe, a takav okoliš predstavlja i terapijsko-meditativni potencijal.


Proširenje terapijskog vrta i oblikovanje Multisenzoričkog vrta, ujedno predstavlja i proširenje, već dugogodišnje, suradnje s Mjesnim odborom Podmurvice i udrugama koje okupljaju socijalno osjetljive članove našeg društva (Društvo tjelesnih invalida Grada Rijeke, Udruga oboljelih od multiple skleroze Primorsko-goranske županije, Udruga za sindrom Down RIJEKA 21 i drugi). Pa tako, osim što boravak i rad u terapijskom vrtu Učeničkog doma, pripadnicima socijalno osjetljivih skupina, ima za cilj relaksaciju i rekreaciju, ima i pozitivan učinak na integraciju u život zajednice kroz suradnju s učenicima, studentima i djelatnicima Doma. S druge strane, kroz takvu suradnju, učenici imaju priliku razvijati toleranciju, empatičnost te sposobnost samoprihvaćanja i uvažavanja različitosti. Omogućavanjem takvih vrsta iskustava učenike se obogaćuje novim spoznajama i vrijednostima čime oni sazrijevaju u cjelovite i senzibilizirane osobe spremne za primjenu koncepta održivog razvoja u svakodnevnom životu.




na vrh članka